H1: MET ANDERE
OGEN

H2: NIEUWS
OVERZICHT

H3: Stilleven in haar perfectie

button-primary: Meer informatie

button-secondary: Lees meer

Fruitcake halvah topping brownie sweet chupa chups lemon drops pie. Candy pastry tiramisu dessert caramels.

OGENSCHIJNLIJK,
onderbouw

Bekijk het museum door de ogen van muziek en geluid.

Hoe beïnvloedt wat je hoort ook wat je ziet? Hoe combineren geluiden die je dagelijks hoort met werken of objecten uit het museum? Past deze muziek goed bij het werk waar je naar kijkt? Kun je zelf een soundtrack van een werk maken? Met silent disco koptelefoons op worden leerlingen uitgedaagd om op onderzoek uit te gaan en de koppeling te maken tussen wat ze horen en wat ze zien.

Bij Ogenschijnlijk gaan leerlingen, als groep maar ook in duo's, aan de slag met het koppelen van geluiden en muziek aan kunst, erfgoed en/of design. Door het maken van verschillende kijk- en luisteropdrachten bekijken leerlingen de werken of objecten in het museum vanuit verschillende perspectieven. Geluiden uit het dagelijks leven die dan heel gewoon zijn, krijgen een hele nieuwe sound in de museumzalen.

Na het gedeelte in het museum gaan leerlingen in de workshopruimte aan de slag met het maken van een eigen soundtrack bij een gekozen werk of object.

Leerlingen maken hun eigen soundtrack

boek een les

Klik op een van de buttons hieronder om deze museumles te boeken.

Op de hoogte blijven? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief.

Hartelijk dank voor het inschrijven op onze nieuwsbrief!
Oeps! Er is iets fout gegaan.